Pagina's

dinsdag 26 januari 2010

geen idee




Ik weet het niet.
Ik weet het ook allemaal eigenlijk niet.
Ik heb geen idee hoe je pijn kunt voorkomen
of hoe je het kunt doorstaan.
Ik weet eigenlijk niet wat je kunt doen tegen
dood of liefdesverdriet
Weet ik veel hoe je om moet gaan met kanker
of enge knobbels
geweld, aardbevingen, angsten of pijn.
Ik weet het niet, ik weet het echt niet goed.
Ik doe altijd maar wat.
Soms vergeet ik
per ongeluk of expres,
soms bots ik
en schreeuw ik,
of huilen,
dat doe ik ook wel eens.
En schrijven, want dat helpt me.
Of bellen.
Maar ook: eten
of naar buiten of slapen
of ja,
nou ja,
wat iedereen doet zo'n beetje.
Ik heb geen idee.
Soms heb ik werkelijk geen idee
waar ik in vredesnaam mee bezig ben.

En waarom.
En hoe lang.
En voor wie.

Zoals ik al zei:
soms heb ik werkelijk geen idee.

1 opmerking:

Repel zei

wat ben ik blij dat jij ook geen idee hebt. ik vaak ook niet. maar ik weet dat dan slechter op te schrijven dan jij. dit vind ik een heel mooi logje.