Pagina's

vrijdag 10 juni 2011

alvast excuses voor dit nutteloze oponthoud

Ik moest in bad, want er lag een tijdschrift op de pianoklep.
Wij donderen de post altijd op de pianoklep. Dat ding zit altijd dicht, want niemand speelt er eigenlijk op, behalve een vriendin van Dochter die ons soms in tussenuren komt verblijden met haar prachtige pianospel. Speciaal voor haar laat ik 'm stemmen trouwens, maar dat terzijde.
Terug naar de piano.
De klep.
Nee, de post, bedoel ik.
Er lag een tijdschrift, dus moest ik die avond in bad.
Want tijdschriften lees ik het liefst in bad. Ik ben op maar 1 tijdschrift geabonneerd en die komt eens per 2 maanden, dus het valt allemaal nog wel mee met dat gebadder van mij.
Maar wat ik nou wilde schrijven, is dat 't eigenlijk een rare zin is: ik moest in bad, want er lag een tijdschrift op de pianoklep. Voor mij klinkt het één in combinatie met het ander, volkomen logisch, maar voor ieder ander zal het wel even zoeken zijn naar de logica. Dus leg ik het even uit.
Verder niets.
Maar.
't Is eigenlijk niet belangrijk.
Ik had er net zo goed niet over kunnen schrijven.
Maar ja, nu heb ik 't al gedaan.
Sorry.
Sorry voor dit nutteloze oponthoud.

1 opmerking:

J\L zei

Of ik nutteloos word opgehouden weet ik pas als ik deze heb gelezen. En het is altijd riskant om als eerste te reageren, voor je het weet ben je trendsetter. Laat ik het maar doen, ik zie wel. Eerst even naar de synoniemen van donderen gekeken. In dit zinsverband kan ook flikkeren, gooien of smijten worden gebruikt. Oké. Tijdschrift is toch onzijdig? Van Dale: ja, onzijdig. Het is dus het tijdschrift dat... Ja, want de juf corrigeren is link, voor je het weet heb je 100 strafregels te pakken. De logica die ik zag tussen het badderen en het tijdschrift was dat er blijkbaar een soort Pavlov reactie is tussen jouw badderen en het tijdschrift op de pianoklep. Als je alleen maar in bad gaat als er een tijdschrift op de pianoklep ligt en in dit geval dus dat ene dat eenmaal per twee maanden verschijnt dan zou ik of me op nog een tijdschrift abonneren of op een dat vaker uitkomt. Die zijn er namelijk ook. Goedkoper is de oplossing om als een van de huisgenoten vindt dat het tijd wordt om je te gaan badderen gewoon een tijdschrift op de klep legt.