Pagina's

vrijdag 19 augustus 2011

Spelen

Jongste heeft een skimboard en wil daar dolgraag op skimboarden.
Snap ik.
Maar!
Het is koud en het regent en het waait.
Dus kocht ik hem gisteren een surfpak (een 3-2tje voor de kenners onder ons, geen shorty, maar een lange), en togen we naar Egmond, want daar was de zee, het strand en een huis dat ik mocht lenen.
Kleren uit, pakkie an, rennen en hatsjikidee, daar plonste Jongste het zoute water in.
Heen en weer ging ie, gooien met dat board, rennen, balanceren, oefenen, oefenen, oefenen.
Ik sloeg het een en ander gade met een lekkere kop cappucino in de hand, zat in een strandtent met de veel te optimistische naam 'de Tropen' en hoopte dat de regen op zou houden zodat ik foto's kon maken.
De regen hield niet op, maar Jongste uiteindelijk wel.
Na anderhalfuur hield hij het voor gezien.
Moe was hij, en nat, en stoer, maar koud niet.
Hij kreeg een warme chocolademelk met slagroom, kleedde zich half lacherig om in de auto, 'maham, iedereen kan me zien,' en vrat, eenmaal weer in het logeerhuis, samen met mij anderhalve blik tomatensoep weg. Daarna werden we misselijk, keken we een film over ene Adam die een hele familie om zijn vinger wond, en sliepen we samen in een kingsize bed.
En vandaag gaan we weer hetzelfde dingetje doen.
Strand, koffie, chocolademelk, en eindeloos skimboarden.
Alles hetzelfde, behalve de tomatensoep, want twee keer zo'n blik, dat trek ik niet.
O ja, én het regent nog niet.
Da's dan ook weer anders dan gisteren.
Fijn!

Geen opmerkingen: