Pagina's

woensdag 18 januari 2012

b(o)ekhouden

Boekhouden
Belasting
Balen
Bende
Brij
Bewaren
Bagger
Bah
Bleh
Boeie

Ik ben een ramp qua boekhouden en zie er daarom ook tegenop om er mee bezig te gaan. Ik ben een chaoot, heb de papieren niet voor mekaar, bewaar dingen die ik niet hoef te bewaren en gooi juist weg wat bewaard had moeten blijven. Het kost me minstens een veel te lange kostbare dag om een beetje orde in de boze brij te brengen, misschien twee, wat misschien heel erg meevalt in ieders ogen, maar niet in die van mij!
Ik snap geen zak van cijfers en journaalposten, was vroeger op school al een ramp met economie en boekhouden. Nog zie ik mijn vader naast me aan tafel zitten, mij eindeloos journaalposten, credit- en debetdingen uitleggend, ik jankend ernaast, radeloos en rete-eigenwijs, en later kwamen daar nog veel meer akeligheden bij zoals annuiteiten, renteberekeningen en weet ik veel wat voor enge dingen nog meer. Ik heb de paps regelmatig tot wanhoop gedreven denk ik, evenals m'n letterlijk door het leven huppelende economieleraar in Havo 5, die mij maar liefst NEGEN uur per week in de klas had, de arme ziel.(6 uur handel, 3 uur economie)
'Gut, kind, je hebt het gehaald,' stamelde hij stomverbaasd en doodkapot na de examens.
'Tsss, dacht u dat me dat niet zou lukken soms,' heb ik toen zeer arrogant geantwoord.
Jeugdige overmoed zal ik maar zeggen, en totale zelfoverschatting. Ik had natuurlijk gewoon mijn mond moeten houden, of meteen moeten toegeven: jongens, ik ben een lapzwans in deze vakken, ik zal mijn hele leven hulp nodig hebben omdat ik gehandicapt ben met cijfertjes.
Pap, kom je me alsjeblieft heel gauw helpen dankjewel?

8 opmerkingen:

Sannah zei

Bijhouden
(scheelt) Behoorlijk
:-)

LMLEW zei

@Sannah: Bedankt voor je leerzame Bijdrage

Sylvia zei

haha, ik lijk jou wel. Of jij mij. Ik heb alleen geen examen gedaan in die vreselijke vakken. Ik heb ze laten vallen :)

mevrouw yvonne zei

ja hier ook een drama met cijfers, economie laten vallen maar ik dacht wel dat ik wiskunde moest doen. wat een drama werd natuurlijk

pa zei

kom maar op met je cijfertjes.
Zal het graag voor je in orde maken.

jacolien zei

wat een lieve vader heb jij...

LMLEW zei

@jacolien:nou, een schatje is het!

LMLEW zei

@paps: joepie. Maak je borst maar nat. Ik zet er wel een wijntje bij ;-)