Pagina's

dinsdag 6 januari 2009

BEVROREN DEUREN

Vanmorgen moest ik op tijd op pad. Uit voorzorg en omdat ik beslist niet te laat wilde zijn, begon ik al vroeg met het krabben van de autoruit. Het zat er belachelijk dik op, dus was ik ruim 25 minuten bezig met dat gekrab. Toen dacht ik: kom, laat ik eens kijken of de achterdeuren open willen. Nee dus. Ze zijn electrisch, moet u weten. De hele bliksemse bende zat dichtgevroren en dus moest de fohn er weer aan te pas komen. Jurken, auto's, ik fohn alles wat op mijn pad komt.
Na een minuutje of tien te hebben gefohnd geschiedde het wonder en kreeg ik die k**deuren eindelijk open.
Ik geef op zulk soort momenten innig de voorkeur aan mijn oude vehikel dat ik gewoon open laat als het vriest. Niks geen gedoe, gewoon een hengst aan de deur, instappen en rijden maar. Maar goed, na al met al een heel uur met die auto bezig te zijn geweest konden we gaan. Fijn!

3 opmerkingen:

Ilse zei

ik gooi er een pan heet water overheen gaat veel sneller dan föhnen .

Ilse zei

is het linken gelukt??

Anoniem zei

Nee, linke is niet gelukt en de spellingscontrole doet het ook niet. Althans, hij zet wel puntjes op de i en zo, maar de veranderingen worden niet opgeslagen door het systeem. Zucht.
En heet water over de auto heen schiet niet op. Ten eerste kan de ruit knappen en ten tweede heb je dan kans dat het hele spul weer bevriest.