Pagina's

maandag 23 maart 2009

OVER POLLEN EN NIEZEN

Het regent. Ik zie witte bolletjes uit de lucht vallen.
Het lijkt wel sneeuw, maar dat vind ik raar want gisteren leek het nog lente, dus denk ik dat het pollen zijn. Dan zijn het wel hele grote pollen, pollen zo groot als sneeuwvlokken.
Dat worden hele niespartijen voor de allergische mensen onder ons.
Het schijnt vermoeiend te zijn om twintig keer achter elkaar te niezen heb ik gisteren gehoord. Je kunt er spierpijn van krijgen en/of duizelig van worden.
Voor de toehoorder is het ook niet makkelijk, als iemand twintig keer niest.
Die wordt er kriebelig van, ondanks dat het zielig voor de niezer is.
Ik ben niet zo'n niezer, alleen als de zon in mijn neus schijnt of als ik met de punt van een zakdoek in mijn neus kriebel. Dan nies ik. Vol overgave. Hard.
Misschien wel twintig kilometer per uur. Of mischien wel dertig. Of gewoon maar vijf. Weet ik veel. Het doet het er ook niet toe hoe hard je niest. Je niest of je niest niet.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

PS: volgens wikipedia kan een nies wel 150 km per uur gaan.

Juf Carmen zei

Ik denk dat ik zo hard nies! Stoer, niet?
Nu mijn service nog...
kusje!