Pagina's

zondag 29 augustus 2010

ring kwijt

Ik ben de ring kwijt die ik ooit van Man heb gekregen.
Geen idee hoe dat zo is gekomen. Hij zat al een tijdje te strak om rechts, dus deed ik hem van de zomer om links, en nu ben ik 'm kwijt.
Zomaar.
Of ik moet hem ergens afgedaan hebben zonder dat ik weet waar, wanneer en waarom.
Ik mis 'm, en ik moet mijn best doen er geen drama van te maken.
Dat kan ik namelijk best, drama maken, sterker nog, drama maken is mijn tweede natuur. Ik kan mezelf makkelijk verliezen in gedachten als 'o god, het staat symbool voor onze relatie, dus we raken elkaar kwijt en dat is allemaal mijn schuld' of 'help, ik heb hem ergens neergelegd, maar ik weet niet meer waar, dus ik ben dement aan het worden'.
Goed.
Maar.
Dus: dwing ik mezelf het gewoon te zien als verlies van een ding en vind ik dat ik niet zo debiel moet doen. Een ring is een ding en dingen kunnen vervangen worden.
En dingen kun je dus kwijtraken.
Soms vind ik dingen terug en soms ook niet.
Ik hoop dat ik 'm op een dag ergens zie liggen.
Maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren.
Ik baal er vreselijk van.
Moet ook steeds voelen, en dan is het kaal en leeg aan die vinger.
Stom!
In mijn rechter vinger zit een deukje.
Daar zat ie altijd, tot ie te strak zat dus.
Zucht.
Ik ben mijn ring dus kwijt.
Maar verder heb ik alles nog.

2 opmerkingen:

Sylvia zei

Precies, je hebt alles nog. Inclusief je zelfbeheersing. En dat is knap, als drama je 2e natuur is. Komt goed met je ;)

Gwennie zei

Ondertussen zit hij weer veilig aan je vinger... Daar, waar hij hoort! *gelukkigmaar*